duminică, 6 septembrie 2026

Ce să rescriu?

Ce să rescriu? Un an din viață?
O zi? Un vălătuc de ceață
pe ochi, când fugăream un dor,
urcând pe munte la izvor?
Izvor de lacrimi sau de bucurie?
Pe care să-l rescriu de-are să fie
posibilă întoarcerea în vreme?
Și să rescriu cu rimă, ca-n poeme?
Sau să rescriu prozaic și anost,
să semene cu ce 'nainte-a fost?
Mai bine să rescriu un vis că, poate,
pe-acesta am să-l trec apoi în fapte.
Dacă îl schimb, îi dau o șansă nouă...
Uite, ce fraged, plin de rouă
așteaptă să-l culeg, să-l duc... în mine,
să-l port la deal, pe unde vine
gândul cel vrednic să își cate rost...
Și gândul, sub aripă, să-i facă adăpost.

Vinițha a propus cuvântul.
Rescriu aici cu tot avântul
un vălătuc uitat de ceață.
Cum să traduc apoi mă-nvață
două Ai-uri împreună.
Cred c-am făcut o treabă bună.
ChatGPT e consecvent:
face imagini cu talent.
Iar la final propun și eu
cuvinetele duzinei. Greu
n-a fost deloc să le adun.
Empatizant, la toate bun,
Gemini-a oferit cuvinte
și-o pauză, c-avem 'nainte
duzini de GPT create.
Și spor s-aveți, și bune toate!
Cuvintele: amanet, catifea, pendula, scrum, unghii, chihlimbar, fard, trotuar, ecouri, sarma, masca, inghet.

Pentru înscriere în tabel, apăsați AICI

Au scris cu aceste cuvinte:

What should I rewrite?


What should I rewrite? A year?
A day? A mist that would appear
Upon my eyes, when, chasing dreams,
I climbed to find the mountain streams?
A spring of tears or joy and grace?
Which one should I rewrite and trace,
If turning back in time were true?
And rewrite it in rhymes for you?
Or write in prose, so dull and plain,
To look like what it was again?
I should rewrite a dream, it may
Turn into deeds some other day.
I'd change its fate, give it a new,
Fair chance. So tender, wet with dew,
It waits for me to take it in,
It goes uphill, where, deep within,
The worthy thought finds its own part:
A shelter for the dream inside its heart.

Vinitha brought the word to sight 
And I rewrite, with all my might,
A rolling mist that broke its chain.
Then two AIs that work as one
Teach me how to translate, explain.
I think a splendid job was done.
With steadfast style, GPT
Creates fine art for all to see.
And at the end, I now propose
The dozen words, as logic goes.
To gather them was no great task.
For any help you care to ask,
Kind Gemini brought words apace,
Gave us a pause, for in this race
More GPT dozens arrive.
Good luck to all, and may you thrive! 
The words: pawn, velvet, pendulum / swinging, ashes, nails, amber, blush, sidewalk, echoes, wire / roll, mask / masking, frost / freeze

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu