joi, 21 martie 2013

Copil frumos!




Copil frumos, te-aş ţine-ascuns
în locul unde n-au pătruns
nici răutatea, nici mânia,
în locul unde e stăpână bucuria.

Şi ţi-aş păstra desţelenită
grădina vieţii, şi-nflorită,
ca un surâs să fie fiecare floare,
pe chipul tău să râdă lumina de la soare.

Şi ţi-aş aşterne dragoste în cale,
din suflet aş lăsa să scuture petale,
ca să nu simţi nici pietre ascuţite şi nici spini,
să nu te rătăceşti prin mărăcini.

Vise înalte ţi-aş păzi în palmă,
iar zborurilor tale le-aş ţine vremea calmă,
şi timpul l-aş supune şi l-aş îmblânzi,
l-aş pune în clepsidră şi ţi l-aş dărui.

Dar nu ştiu cum să fac acestea toate,
nu era scris în nicio carte,
şi nu cred că a fost vreun înţelept
care ştia ceva şi a păstrat secret.

Şi-atunci tot ce rămâne e să îţi dau poveţe,
să te învăţ că lumea are multe feţe,
să îţi arăt cum sufletul se oţeleşte,
dar dragostea din el e cea care te creşte.

Să-ţi spun că din durere iei putere,
că pentru a clădi un vis de multe ori se cere
să laşi bucăţi de suflet să se sfâşie din tine;
dar să nu-ţi pară rău când tot ce faci e bine!

Să nu uiţi idealuri chiar dacă ţi se pare
că s-au pierdut cândva în neagră depărtare!
Oricât de întuneric, mai sunt câteva stele;
să cauţi mereu zborul şi să ajungi la ele!

De cazi, să te ridici mai sus
şi să răsari chiar dacă soarele-a apus!
Dacă pierzi astăzi, poţi învinge mâine;
să nu-ţi vinzi inima pe-un colţ de pâine!

Să nu uiţi niciodată să fii bun şi drept,
să nu te pleci, dar să fii înţelept!
Şi vieţii să-i surâzi, să ştii cum să te bucuri
de împliniri înalte şi de mărunte lucruri!

Iar la sfârşit, când scazi şi când aduni,
când timpul ce-ţi rămâne e cât să-l ţii în pumni,
să-ţi fie gândul liniştit şi inima senină
că ai trăit frumos şi viaţa ţi-a fost plină.
(2011)

Campania "COPIII FĂRĂ ETICHETE" a celor de la SALVAŢI COPIII urmăreşte conştientizarea violenţei împotriva copiilor din societatea românească, generarea unei schimbări de atitudine faţă de această violenţă, precum şi generarea unei schimbări de paradigmă în educaţia copiilor, prin: înlocuirea practicilor violente cu metode educaţionale pozitive, respectarea copilului în locul umilirii lui, renunţarea la indiferenţă şi acceptare faţă de violenţa împotriva copiilor. Cristian China-Birta, blogger la chinezu.eu, este Ambasadorul Campaniei ”Copiii fără etichete”. El şi-a asumat, împreună cu Blogal Initiative, mobilizarea bloggerilor pentru ca aceştia să combată pe blogurile lor violenţa împotriva copiilor. În colţul meu de blogosferă ambasador a fost psi.

84 de comentarii :

  1. :) draga mea, dacă numai jumătate din părinţi ar citi şi ar înţelege poezia ta... off.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dacă ar citi-o sunt sigură că ar înţelege-o mulţi dintre ei...

      Ștergere
    2. Foarte frumoase versuri!!Mi,au atins inima!

      Ștergere
    3. Mulțumesc! Nu stiu sa spun mai multe

      Ștergere
  2. M-ai făcut să scriu și eu :) Mulțumesc Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  3. superbă poezia :)
    absolut extraordinară :)

    RăspundețiȘtergere
  4. O poezie foarte frumoasa, pacat ca e doar advertorial!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! Advertorial sau nu, rămâne o poezie în care am spus ce simt, ce gândesc.

      Ștergere
  5. De-as fi invatatoare as preda pe furis poezia ta ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eşti învăţătoare... ştii de ce. Mulţumesc mult, Brânduşa! :)

      Ștergere
  6. Gând fericit și inimă senină!
    ♥. ¤ De unde atâta candoare?
    ..✿(̆̃̃¤ʼ
    •∕̆̃̃❀ ' De unde izvorul acesta de duioșie
    .. ♥(̆̃̃• nesfârșită

    RăspundețiȘtergere
  7. Acum am descoperit poezia! Este sensibila si transmite atata dragoste pentru copii!!! Referitor la un comentariu facut mai sus, eu sunt invatatoare si voi citi si discuta cu copiii mei poezia chiar luni, cand avem o activitate pe drepturile copilului! Nu pe furis, caci invatatorul poate sa-si aleaga suportul material pe care aplica programa! Felicitari ! Imi doresc sa citesc si alte creatii ale dumneavoastra!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult! Mă emoţionează şi mă onorează intenţia dumneavăastră!
      Toate creaţiile mele sunt pe acest blog Şi vă aştept cu drag de câte ori aveţi timpul şi plăcerea de a le citi!

      Ștergere
  8. Nu-mi doream sa apara "anonim" la comentariul meu, dar pe celelalte profiluri nu am cont!

    RăspundețiȘtergere
  9. Doamna e atat de frumoasa ca am avut lacrimi in ochi la sfarsit.
    am o fetita pentru care imi doresc tot ce ati scris Dvs.
    va multunesc!
    Mihaela C.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mulţumesc, Mihaela! Şi vă doresc tot binele din lume ţie şi fetiţei tale!

      Ștergere
  10. Buna , Carmen ! te rog sa imi spui daca esti de acord sa tiparesc primele doua strofe ale poeziei tale ca un motto pt un cd audio cu cantecele pentru copii cantate de fetita mea ?

    Iuliana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Iuliana!
      Dorinţa ta mă măguleşte, dar aş vrea ca scrierile mele să fie tipărite întâi într-o carte. Aş face o excepţie pentru o prietenă. Aşa că, dacă ne cunoaştem, dă-mi te rog un semn pe e-mail. Îl găseşti la profil.

      Ștergere
  11. Carmen, te felicit pentru talentul si sensibilitatea de a transmite ceea ce simt, poate, atatia parinti!!!! Si daca nu o fac, ar trebui, pentru ca ni s-a incredintat ceva de mare valoare!
    Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna, as dori sa stiu cine este autorul acestei poezii... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am postat poezia in urma cu cateva zile pe pagina mea de Facebook "Aripi de gând". Sper ca nu e o problema... :) Nu stiam cine e autorul poeziei. E o poezie minunata! Va apreciez pentru darul minunat pe care il aveti!

      Ștergere
    2. Aş fi încântată dacă postarea ta ar avea link către blog. Dacă l-ai pus deja, mulţumesc!
      Mulţumesc mult şi pentru apreciere! :)

      Ștergere
  13. Am scris poezia pe cartea Enciclopedia Intelepciunii cumparata pt fiica noastra la varsta de 1 an.
    Te felicit! Este esenta sufletului unui parinte !

    RăspundețiȘtergere
  14. Este minunata, sensibila si realista, atat de aproape de ce-mi doresc eu pentru fetita mea.

    RăspundețiȘtergere
  15. E imn !!! E rugaciune !!! E profunda!!! Felicitari !!!! Am citit-o de nu stiu cate ori....mi-a placut mult.....mama cu suflet de poet!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suflet de mamă, întâi şi întâi. Poezia e unul din modurile în care îmi exprim iubirea...
      Mulţumesc mult! :)

      Ștergere
  16. Multumesc pentru aceste randuri minunate. Astazi fiind ziua fiicei mele, mi-am permis sa ii dedic aceasta poezie scrisa cu atata sensibilitate. Nu cred ca exista mama sa nu isi doreasca toate acestea pentru fiica ei Va multumesc din suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulţi ani fetiţei tale! Să fie plini de bucurie şi iubire!
      Eu mulţumesc! :)

      Ștergere
  17. Va multumim pentru aceasta poezie! Este superba, este.....esenta!
    Corina Vlad

    RăspundețiȘtergere
  18. Superba poezia, va felicit pt realul talent pe care il aveti. Sunt convinsa ca vine din inima inspiratia. Intradevar poezia aceasta superba cuprinde tot ce isi doreste o mama pt pruncul ei, motiv pt care o sa-i scriu fiului meu in album poezia, ca sa dainuiasca peste ani si o sa va citesc de acum cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere
  19. Frumos! O poezie sensibila, profunda plina de povete! ,,Să nu uiţi niciodată să fii bun şi drept,
    să nu te pleci, dar să fii înţelept!
    Şi vieţii să-i surâzi, să ştii cum să te bucuri
    de împliniri înalte şi de mărunte lucruri!"

    RăspundețiȘtergere
  20. prrofund, sensibil ...
    cu permisiunea ta as dori sa postez aceasta poezie pe pagina mea de facebook, sa o dedic fetitei mele care implineste astazi 3 anisori

    RăspundețiȘtergere
  21. MINUNAT . BRAVO !!! cand ai o carte publicata , sa ne anunti , vreau sa o cumpar si sa o fac cadou .....multor persoane......SUCCES !!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Minunata poezie. Ar trebui s-o citeasca multi care isi abandoneaza copii si nu numai... Norocul nostru celor care ii adoptam pe cei abandonati. I-o voi dedica fetitei mele, Iulia, care in curand face 10 ani.

    RăspundețiȘtergere
  23. Poezia mea de suflet... in 18 februarie am gasit-o postata undeva fara autor, am preluat-o in aceeasi stare dedicand-o fetitei mele la aniversarea a 4 anisori. Ieri mi-am amintit de ea si am impartasit-o unui grup de mamici din UK si una din ele m-a intrebat cine e autorul :) Uite asa am zis sa-mi incerc norocul cautand pe Google si spre marea mea bucurie si surprindere, te-am gasit. Felicitari din tot sufletul!!! Acum abia astept sa "rasfoiesc" blogul tau...

    RăspundețiȘtergere
  24. Am citit poezia ta fiului meu de 10 ani , plangang . Cand m-a intrebat de ce plang i-am spus ca versurile mi-au creat o puternica emotie . I-am explicat vers cu vers tot continutul de idei .I-am spus ca poeta versurilor pare ca mi-a citit gandurile si preocuparile de mama . Pentru mine e cea mai frumoasa poezie pe care am putea sa o dedicam fiilor nostri ! Iti multumesc pentru ca ai scris aceste versuri , te felicit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult, Mirella! Cu lacrimi în ochi am scris-o şi eu. :)

      Ștergere
  25. Foarte frumos! Felicitari! <3

    RăspundețiȘtergere
  26. O poezie sincera, neslefuita, pura, apreciez daruirea, realismul si loialitate. Felicitari pt talent mami, te sustin si te apreciez si ast cu nerabdare sa ti achizitionez cartea. :*

    RăspundețiȘtergere
  27. Sublime ganduri asezate intr-un mod perfect ❤ ❤ Multe Felicitari scumpa doamna 👏

    RăspundețiȘtergere
  28. ...o poezie cu o mare ìncàrcàtura emotionalà...efectiv te coplesesc lacrimile...felicitari felicitari si iar felicitari !!! deci as vrea sa scriu ceva ca sa-mi exprim starea dar nu reusesc !!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. toate poeziile in care se vorbeste despre bunici si bunicute, tatici si mamici, copii orfani, fetite cu chibrituri, sunt emotionante si plac in general firilor sensibile. Ideea este insa urmatoarea: poezia respectiva trebuie sa fie foarte bine scrisa -sub aspect profesional- altfel isi pierde efectul. Din punctul meu de vedere, poezia trebuie recitita , corectata, pentru a deveni desavarsita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce intotdeauna ce e bun si frumos nu poate ramane asa? De ce trebuie sa distrugem, sa criticam? Macar de-am fi in stare cat mai multi sa ne exprimam sentimentele astfel!

      Ștergere
  30. Felicitari! Frumoase ganduri!
    Daca va intereseaza sa colaboram in interesul copiilor, va rog sa-mi dati adresa de mail.
    Adresa mea este iulialuci@gmail.com
    Va multumesc!
    iuliana ciubuc

    RăspundețiȘtergere
  31. O poezie scrisa din suflet - Felicitari!
    Foarte frumos mesajul transmis!
    Sa le dea Dumnezeu tuturor copiilor sanatate si o viata fericita!

    RăspundețiȘtergere
  32. am citit aceasta poezie cu ceva timp in urma, tinand in brate copilul pe care mi "l-a asezat" D-zeu acum aproape 2 ani sa imi fie minunea pe acest pamant. aveam lacrimi de fericire pe care i le daruiam fetitei, iar ea avea un zambet de inger. este o poezie tare frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  33. Felicitari! Demult n-am mai incercat un astfel de moment atat de plin de emotie. Daca-mi amintesc bine si-mi permiti, cred ca a fost cand am citit "El Zorab" a lui G. Cosbuc. Felicitari inca o data si multumim.

    RăspundețiȘtergere
  34. Extraordinara,super frumoasa plina de iubire si emoti.Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  35. Extraordinara,super frumoasa plina de iubire si emoti.Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  36. intr-adevar minunat.mi-au dat lacrimile.felicitari

    RăspundețiȘtergere
  37. Patrunzatoare poezie
    In cateva versuri ai spus tot ceea ce simte un parinte pentru copilul lui Superb...

    RăspundețiȘtergere
  38. Patrunzatoare poezie
    In cateva versuri ai spus tot ceea ce simte un parinte pentru copilul lui Superb...

    RăspundețiȘtergere
  39. Foarte adevarat in citeva versuri Ai scris ceea ce simte si traieste orice parinte...sentimente,iubire,Dragostea...adevar!!I am trims o scumpei mei fetita acum si a fost frumos impressed!!! Superb si multe felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  40. Foarte adevarat in citeva versuri Ai scris ceea ce simte si traieste orice parinte...sentimente,iubire,Dragostea...adevar!!I am trims o scumpei mei fetita acum si a fost frumos impressed!!! Superb si multe felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
  41. Cu permisiunea dvs. as dori sa o postez pe pagina mea de facebook cu trimitere la blog. este absolut superba! va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  42. Ce poezie Minunata! Va ajunge si la Copila mmea. Multumesc! Lumi B.

    RăspundețiȘtergere
  43. Ce inger(i) ati avut ca muza ? Minunat este ilustrata aceasta poezie ,incat pare aievea ,incat sa poti fi capabil sa vari timpul intr.o clepsidra si sa ii oferi copilului,atunci cand e mai necesar !FELICITARI!

    RăspundețiȘtergere
  44. O poezie foarte frumoasă, plină de dragoste si sensibilitate! Va mulțumesc și felicitări.

    RăspundețiȘtergere
  45. Superba....fara cuvinte....!!pur si simplu superba.....

    RăspundețiȘtergere
  46. Citeam poezia si plangeam! Felicitări! Nu stiu sa fi citit vreodata vreo poezie care sa ma miste atât de mult! Am trei copii pe care ii iubesc mai presus decat orice pe aceasta lume, mi-as da viata mea pt oricare dintre ei...pt fiecare dintre ei imi doresc tot ce e scris in aceasta minunată poezie! Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  47. Ce cuvinte frumoase,spuse pentru cei care ii iubim mai mult,copiii!
    Superbe versuri!

    RăspundețiȘtergere
  48. am citit cu greu poezia... din cauza lacrimilor. Minunata poezia, realitatea din pacate e dura cu oricare din noi.

    RăspundețiȘtergere
  49. Citesc si recitesc, si citesc iara. De fiecare data ma trec fiori. Nu am gasit nicaieri ceva care sa exprime asa de complet sentimentele unei mame. Astazi ma simt, datorita acestei poezii, mai bogata in sentimente si fericita.

    Am distribuit-o fara permisiune...sper sa nu va suparati...nu am avut rabdare sa o primesc.

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere