luni, 22 octombrie 2012

Elefantasme

Elefantasmă-i astăzi dorinţa mea de-a scrie,
Indiferent de-i proză sau de-i poezie.
Elefantasmă-i şi ideea c-aş putea
Să nu simt aerul în gât ca rumeguş, ci ca pe catifea.
Elefantasmă-i că m-aş aduna pe lanţul de idei
Şi le-aş lăsa să curgă clar pe foaie, din condei.
Elefantasmă-ar fi ca nasul să nu-l cred
Că-i trompa înfundată-al ăstui patruped.
Elefantasmă-i că m-ar vizita metafora şi rima...
Pe-a doua tot am prins-o, dar nicidecum pe prima.
Elefantasmă-ar fi să nu-mi ia foc plămânii şi o nară
Şi respiraţia să-mi fie de-aceea mai uşoară.
Elefantasmă mi-ar fi fost prezenţa pe blog în ultimele zile
Am tras cu ochiul, doar atât, şi-am înghiţit pastile.
Elefantasma cea mai mare dintre toate
Ar fi să-mi treacă gripa într-o clipă. Aşa că... sănătate!
(2012)

Elefantasme mult mai inspirate
Găsiţi la cei pe care-i înşir de-aicea mai departe:
psi, almanahe, Scorpio, Dictatura justiţiei, incognito, Mariana

7 comentarii :

  1. Eu am de-o lună gripă...Ne-am împrietenit. Ceea ce vă doresc şi vouă, dar mai repede! Pastilele n-au avut niciun efect, ba dimpotrivă. Am răcit şi mai tare. Sănătate, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  2. haaaa...pciu! ghimbir ras cu miere şi lâmâie! metafora şi rima te-or găsi, eu ştiu! uneori stările febrile nu-s numai de la răceală!
    sănătate, carmen! să te faci bine cât mai repede!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sănătate!!! Că metafore şi rime ai din belşug!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare întârziere vă mulţumesc pentru urări! Cu siguranţă şi-au atins scopul!

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. acum că-şi ia strănutul la spinare
      şi febra, tusea, răguşeala,
      la fel şi năuceala, amorţeala
      şi pleacă... ducă-se departe!
      iar mie îmi revin în parte
      acele trăsături umane:
      raţiunea, râsul şi vorbirea
      precum şi altele mai generale
      mirosul, gustul... că mă băgase-n boale
      absenţa lor, credeam definitivă,
      acum, ziceam, fiind din nou activă,
      parcă aş face şi eu haz de necaz
      dar cel mai mult mă bucur azi
      că-s sănătoasă şi că mi-am amintit
      ce bine-i lucrul acesta de simţit.

      Ștergere