sâmbătă, 27 octombrie 2012

Timp fericit

Timp fericit e-acela în care-i doar plăcere
Şi numai bucurie din spiritul deschis.
Ochii-s închişi şi gura-i păstrată în tăcere
Când înapoia lor, ascuns, se naşte vis.

Liniştea mângâie cu palma-i mătăsoasă,
Nu taie-aşa cum face cea scursă din mânie,
Şi-ascult în minte cum o voce şoptită şi frumoasă
Gânduri şi doruri leagă în dulce armonie.

Nu-i greu să mă cuprind în cântec dinăuntru
Când vreau să-l dezvelesc din coaja lui albastră
Şi să îl las să plece cu mine-n el căci pentru
Cei ce-afectuoşi ascultă-i colindă la fereastră.

Sugestie de sunet, fărâmă dintr-un gând,
Un vers sau o poveste din care exprimată
E umbra unei lacrimi şi nici n-o vezi căzând,
Ci doar o simţi sau o ghiceşti curgând, sărată.

Dar dacă se întâmplă ca împrejur să-mi fie
Conflict ori abundenţă de griji fără hotar,
Soluţiile lor nu se-aştern cu pixul pe hârtie,
Căci vorba fără faptă e veşnic în zadar.

Timp fericit rămâne atuncea prea puţin
Sau mai sărac c-un zbor ori numai c-o aripă
Şi-l fur de unde nu-i şi îl respir mai plin,
Cu-atâta mai adânc cu cât se scurge clipă după clipă.
(2012)

În timpul lor cel fericit 
Au povestit şi au împărtăşit:
psi, Irealia, Grişka, Scorpio, dordefemeie, almanahe, dagatha

8 comentarii :

  1. Foarte inspirata ai fost in seara asta. Cuvintele lui psi au facut iar minuni la tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cuvintele mi-au fost unelte ca să-mi explic tăcerea din săptămâna care a trecut şi bucuria reîntâlnirii cu voi. Mulţumesc, dor! :)

      Ștergere
  2. Timpul este fericit
    Când e cald, şi ai mâncare,
    Şi poţi toarce liniştit
    Înainte de culcare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi când, lângă toate-acestea,
      Mângâieri prin blana sură
      Îţi continuă povestea
      Toarsă seara cu măsură,
      Mulţumirea e deplină
      Pentru oricare felină.

      Ștergere
  3. Timp fericit ţi-i liniştea, în armonie!
    Cu voce blândă îţi ceri timpul înapoi.
    Afectuoşi ţi-s sâmburii de adevăr din poezie
    şi niciodată exprimată starea-ţi nu e cu mânie, deşi greu şuvoi,
    ci doar sugestie. Şi eu, ca cititor, cu ochi-nchişi
    ascult conflictul şi găsesc soluţiile-n punga de sub ochi.
    Când îmi frec ochii, văd cuvintele ca pe solii, trimişi
    să-nchege păci şi să ne-aducă aminte învăţături străvechi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă din vorbele-mi se-ncheagă pace,
      dacă din pacea mea nu picură tăcere,
      ci liniştea se leagă şi îşi face
      cuib în priviri care pătrund în sfere
      adânci în înţeles şi blânde în emoţii,
      când ştiu izvorul astei poezii în gândul către voi,
      am câştigat din timpul fericit câte puţin cu toţii
      şi-am învăţat alături atâtea lucruri noi.

      Ștergere
  4. timp fericit, când ostenită
    apar tăcut în calea ta
    şi o metaforă tivită
    cu zâmbet las în urma mea
    timp fericit, de mână-ntinsă
    a bucurie şi a dor
    eu vin târziu, dar vin
    cu pasul lin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba vii la timpul potrivit
      după cum întâmplarea s-a înşiruit
      şi printre paşii tăi înşiri la fel de lin
      şi sufletul tău bun şi plin.

      Ștergere