joi, 6 februarie 2020

Adevăru-i părere, din iluzii încep adevăr

Penelul pe pânză aprinde culoare spre zare.
Se aruncă un pod ca un fald de mătase de soare
dinspre el către cer după cernerea blândă de apă,
cu dorul hai-hui depărtarea cea vastă s-o-nceapă.

Cu dalta un semn deschide în spațiu hotare.
Lumină și umbră dansează-mpletit cu ardoare.
Ochiul buimac, rătăcit printre formele vii
alintă mirat tăceri niciodată pustii.

Cuvintele cer înalt și cădere în sine,
creând dependență-ntre ele și fulgere pline
de jindul furtunii la lutul ce poate s-o-nvie.
Creionul le prinde - mesaj de grafit pe hârtie.

Arcușul pe suflet alunecă-n note de pur,
fărâmă și mare le spulberă jur-împrejur,
le strânge-napoi în podul cel neted de palmă,
le prinde în plasă în marea-i imensă și calmă.

Penelul și dalta, creionul, arcușul îndură
durerea și dorul, talazuri, furtuni și arsură.
A priori tării, ne sunt slăbiciuni în răspăr.
Adevăru-i părere, iluzii încep adevăr.
(2020)

Duzini de cuvinte, iluzii desprinse din joc,
își caută timpul și-și află în lume un loc.
Creioanele scriu adevăr în furtuni sau sub stele
și el se înscrie așteptând cititori in tabele.

4 comentarii :

  1. Ca de obicei, cand citesc versuri pe care le simt vibrand, pot scrie ceva foaaaaarte inteligent: Imi plac. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți plac. A fost o adevărată aventură să le pun pe blog. Le-am scris ca de obicei direct in blogger pe telefon. Apoi am pus poza... Am făcut ceva, nu știu ce, și mi-a dispărut postarea. Din amintiri, ghidată de cele douăsprezece cuvinte și cu ajutorul tastaturii google care are oarece ținere de minte, am rescris-o. Am pus link spre tabel și am rămas numai cu link-ul. A doua oară a fost mai ușor. Deja o știam pe de rost. 😀

      Ștergere
  2. Sunt sigură că mai lăsasem un comentariu, dar s-ar părea că nu a rămas aici...
    Superbe versuri, Carmen! De fiecare dată le citesc cu drag, uimită de ușurința cu care le așterni. Zi minunată să ai! 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Dana! Să știi că pentru duzină muncesc mai mult ca să reușesc să leg cuvintele în ceva coerent. Dar mă bucur că în final pare că scriu cu ușurință. Înseamnă că mi-am atins scopul.

      Cred că a fost o problemă la comentarii pe blogul meu. Nici Cita n-a reușit să publice mesajul. 🙁

      O săptămână frumoasă îți doresc!

      Ștergere