sâmbătă, 7 decembrie 2019

Sub clar de lună

Copii cu suflet aburind,
visăm și azi sub clar de lună
că lumea încă ne e bună,
visăm cu-atâta dor și jind...

Visul din lună se întinde
înspre pământul ce ni-i miez,
un carusel de-argint, un crez
că mai putem cu el cuprinde

nemarginirea tinereții,
uimirile care ne-au fost
izvor de drumuri și de rost,
cânt și poveste-n zarea vieții.

Ne fulgeră o stea-n cădere
și blând ne umple o dorință
să scuturăm de neputință
gândul și pasul când se cere

în leagăn agățat de astre
să fim alegere, schimbare
și să alegem viitoare
uimiri pe drumurile noastre.

Și-n chip de dar, cadou ascuns
în sensul ce învârte roata,
să-mbrățișăm, primit de-a gata,
dorul de-a ști ce-i nepătruns.
(2019)

Sub clar de lună se-adună împreună duzinarii la Eddie.

4 comentarii :

  1. Iti urez ca in viitoarele tale uimiri sa-ti gasesti intrebarile la inca nepatrunsele taine! Superba poezie!
    Un Decembrie plin de miracole, draga Carmen! Imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc,Suzana! Mă tem că în acest decembrie plin de miracole uimirile mele se vor aglutina în jurul mopului, al aspiratorului și al aragazului, iar întrebările care mi se vor revela din hățișul gândurilor se vor adresa nepătrunselor taine ale acumulării prafului sub paturi sau ale proporțiilor diferitelor ingrediente din sarmale și cozonac în vederea obținerii perfecțiunii aromei și gustului. Dar promit că în 2020 am să mă conformez urării tale, măcar din când în când, pentru că mi se potrivește mănușă.
      Cu speranța că n-am reușit să îți îmbârlig mintea cu frază de mai sus, așa cum mi-am îmbârligat-o mie, îți doresc o lună decembrie plină de căldură, în casă și în suflet, daruri minune sub brad și în gânduri și tot ce-i priește inimii tale în vederea obținerii surâsului perfect!

      Ștergere
  2. Versurile m-au condus pe culmile inalte ale filosofiei de viata! Raspunsul pentru Suzana m-a amuzat, dar prea mult nu m-a coborat de pe culmile amintite: si cele gospodaresti au filosofia lor, pentru ca din viata fac parte. :)
    Sarbatori cu bucurie iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă ai ști câtă filosofie se ascunde într-o ciorbă cu cartofi sau în ligheanul cu apă de spălat parchetul și cum se ițește în vârful pixului (și uneori se agață umed de gene)!

      Mulțumesc, Diana! Sărbători fericite și ție, cu tot ce e bun pe masă, în casă și mai ales în inimă!

      Ștergere