duminică, 21 septembrie 2014

Orbind

discuţii de bun simţ
interpretări eronate
percepţii deformate
oglinzi mincinoase
realităţi distorsionate
unghiuri ascunse
concluzii pripite
acorduri surprinzătoare
orbind

geniu neînţeles
(şi lipsit de înţelegere)
conştient de inestimabila-i valoare
şi de nimicnicia din jur
orgoliu nemăsurat
reacţii de copil răsfăţat
cuvinte aruncate
pietre spre cer
orbind

aripa neagră a morţii a sorţii
fluturată o clipă
orbind

toate cele dinainte
sunt în faţa ei
nisip sub talpa mării

merg înainte
alături de cei care
văd grăuntele de nisip
la dimensiunea lui reală

pentru că a avea încredere în oameni
seamănă cu a avea încredere în apă
poţi înota
numai sprijinindu-te pe val
(2014)

Le mulţumesc celor ce sunt,
le mulţumesc şi celor ce au fost.
Mă judecaţi după cuvânt,
dar nu uitaţi că au un rost
şi modestia, şi încrederea în sine.
Când nu-s în echilibru, nimic nu iese bine.
O provocare m-a orbit şi-a răbufnit în vers.
Alte păreri având cu toate câte un alt demers
le-aflăm la Eddie în tabel şi-apoi călătorind
pe unde link-urile duc la cei ce-au scris "orbind".

10 comentarii :

  1. Bine punctat şi frumos spus!
    Subscriu! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Orbind, nu mă mai văd
    mă stiu, mă iert, mă simt,
    sunt una cu privirea mea,
    dar văd mai bine decât ea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mă ştiu, mă simt, mă iert...
      pădure sunt? deşert?
      orbind am ochii frunze
      şi gândul prins pe buze,
      am ochii din nisip
      şi curg, măsoară timp.
      orbind văd miezul viu
      şi îl cojesc să-l ştiu
      de tot, pân' la sămânţă
      cu-atâta străduinţă...

      Ștergere
  3. Un timp ce pare acum trecut,
    Ce pentru mine nu-i pierdut,
    Unul prins ghem in suflete curate,
    Îmi pare acum ..mult prea departe,
    Căci ultimele lui cuvinte
    S-au pus cu inimă şi minte
    Şi m-au rănit atat de tare,
    Dar multumesc, nu mă mai doare
    Caci am primit sprijin şi fortă
    În noi cuvinte ca o torta
    Ce arde-n ea mai tot amarul..... trecut,
    Asa c-o luăm de la-nceput
    Şi n-om uita că multe scrieri
    S-au pus in noi şi intre noi,
    Şi azi sunt vechi şi toate noi,
    În vise ce se vor vrea concrete
    Dar cu alt nume...pe perete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aripa aceea întunecată de care vorbeam în poezie nu e doar o metaforă, e o durere cumplită care a trecut pe lângă mine lunea trecută şi, din fericire, m-a ocolit. Şi când spun cumplită nu fac din ţânţar armăsar. De aceea cuvintele acelea mi s-au părut mărunte şi nedemne de luat în seamă. Nu m-au durut, ci m-au făcut să mă întreb ce fel de individ e în stare să deformeze realitatea astfel. Acum, că toate au trecut, mă gândesc că tot răul a fost spre bine pentru că veninul acelei minţi ar fi ieşit la lumină cândva şi e o uşurare că s-a întâmplat cât încă ne căutam făgaşul. Că n-a avut dreptate dovedeşte faptul că ne-am regrupat şi că ne bucurăm ca şi până acum unii de ceilalţi. Ceea ce m-a durut a fost şi este o anume lipsă de încredere despre care nu vreau să vorbesc aici.
      Mulţumesc, Adriana! Voiam să spun toate acestea şi altfel decât în vers şi tu mi-ai dat prilejul. :)

      Ștergere
    2. ...iţi mulţumesc şi eu pentru tot ce ai făcut, pentru ca ne-ai dat forta si incredere, şi pentru ca acum par mai motivata sa nu renunt la scris si cuvinte doar pentru că cineva nu mă voia pe treapta lui. Nici nu-mi doream sa stau in altă parte decat in coltişorul meu cu oameni dragi, dar nu voiam ca ceva bun sa se termine ca si cand a fost o dara de fum. Din forta ta mi-am luat puterea si da, uită-ne alături in cuvinte. Pe curând, Carmen.

      Ștergere
    3. Dacă ai şti câtă bucurie îmi aduc aceste cuvinte! Pe curând, Adriana! :)

      Ștergere
  4. Ma pierd aici intre atatea versuri inspirate, cuvinte scrise din inimi neorbite!
    Nu ma pot masura dar pot citi si imi place! O toamna frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Caldă şi modestă ca totdeauna, Cita! Cât har e în cuvântul tău înşiruind poveste şi cum aduci din amintirile tale în mintea noastră chipuri şi suflete!... Câţi ar îndrăzni să se măsoare cu tine?
      Mulţumesc mult de tot! :)

      Ștergere