joi, 12 septembrie 2013

Haiku înaintea tăcerii

Dacă nu-mi pasă
nu înseamnă că urăsc,
ci că nu-mi pasă.

Dacă îţi pasă,
dincolo de cuvinte
înfăptuieşte!

Nu mă judeca
după tiparul croit
ţie de tine!

Mai bine de-atât:
nu mă judeca deloc!
Eu nu te judec.

Vreau să înţeleg,
dar, limitată cum sunt,
reuşesc mai rar.

Sigur am şi eu
de unde mă priveşti tu
vreun neînţeles.

Zarea mea-i scurtă
către sud, a ta spre nord;
între noi ocean.

Peste oceane
avioane, vapoare
şi cuvinte trec.

Când cuvintele
poartă neînţelesuri
se ivesc tăceri.

Tăcerile lungi
sunt prologul uitării
dintre om şi om.

Între uitare
şi privire clipitul
e diferenţa.
(2013)

9 comentarii :

  1. dacă tac, atunci înseamnă că nu ştiu să pun în haiku tăcerile lungi prin care aş vrea să îţi spun că da, simt asemenea ţie.
    dacă tac, atunci înseamnă că liniştea din cuvânt te aşteaptă...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. în cuvânt îmi aşez neliniştea. liniştea mi-o doresc printre oameni dragi.

      iglu din haiku
      mă ascunde de vifor,
      nu de aspru ger.

      Ștergere
  2. la multi ani frumoasa doamna!
    http://www.youtube.com/watch?v=zosKs4zyZfc

    RăspundețiȘtergere
  3. Intre om şi om
    Sunt discuţii lungi,
    Printre noi trec tăceri

    Şi devenim goi;
    Vorbele-s mute,
    Iar noi surzi.

    Nimic pur,
    Nimic bun,
    Doar vrajbă.

    E toamna oftatului
    Mărunt şi des
    Dar ţie-ţi zâmbesc

    Azi, mai ales
    De:La multi ani!
    La multi ani, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se risipeşte
      vrajba când gândul cel bun
      surâde-ntre noi.

      Mulţumesc, Adriana! :)

      Ștergere
  4. unde nu e cap
    vaietul picioarelor,
    unde e coadă.

    La mulţi ani, dar număraţi tăceri spunându-se, Carmen!



    RăspundețiȘtergere
  5. "în tăceri"...număraţi în tăceri spunându-se.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai greu mi-e să-mi tac
      gândul decât să-l rostesc.
      Dacă erupe?...

      Trec tăcerile
      ca ploile de vară.
      Inimi calde râd.

      Mulţumesc mult, Alma! :)

      Ștergere