luni, 4 iunie 2012

Curcubeu

Curcubeu e atunci când se sparge lumina
Mărunt sfărâmată de urme de nor
Şi toată se scurge în dâre din mâna
Unei raze de soare căzută în zbor.

Curcubeu e atunci când orbirea te iartă
Şi-n loc de lucire ţi-arată culoare,
Înmoi în ea gândul şi zgârii pe hartă
Cuvinte în tonuri mereu uimitoare.

Curcubeu e atunci când inima-ţi umple
Cerul vărgat cu lumina risipă
Şi-apoi şi prin vene se-apucă să-ţi umble
Albastru de nobil, şi galben de-aripă,

Şi roşu de drag, violet de-nserare,
Şi verde pădure, amestec de viaţă
Încâlcit în vârtejuri, sublimat în visare
Întors în lumină întinsă pe faţă.
(2012)


Curcubeu e atunci când psi ne provoacă
Şi dintr-un cuvânt se desfac în culori
Şi vers, şi poveste, când clubul se joacă
Şi cerne lumina prin ploi fără nori.
Şi ştiţi ce-am gândit tot citind ce aţi scris?
Mai multe culori sunt în club decât are
Lumina când blând se desface-n culoare
Şi când inventaţi înc-o lume... de vis!

9 comentarii :

  1. îmi mulțumesc din suflet carmen pentru că ești, pentru că ne ești om bun și aproape, prieten și tovarăș de scris...
    mă înclin!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos curcubeu ai desenat cu delicatele-ţi figuri de stil...

    RăspundețiȘtergere
  3. Atat de frumos se desface lumina la tine si-atatea culori picura peste versurile tale.

    RăspundețiȘtergere
  4. O poezie frumoasa precum curcubeul insusi...

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă aș fi o fire invidioasă m-aș îngălbeni, dacă-aș fi răutăcioasă m-aș înverzi dar cum mă bucur de reușitele celorlalți mă îmbujorez de bucurie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos curcubeul tau...citit cu intarziere( si cer iertare). Azi am o zi fara curcubeu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunată definiţia prin poezie. Iar finalul...pe măsură.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cu mare întârziere răspund:
    psi, mă înclin o dată cu tine. eu mulţumesc pentru atâtea idei frumoase:)
    Vă mulţumesc mult pentru apecieri!

    RăspundețiȘtergere