sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Am...

Am albit sentimente uitate în noapte,
am zidit întâmplări din umbre şi şoapte,
din apus înroşit am sorbit cu nesaţ
până când a rămas din tăcere doar zaţ.

Răsărit înverzit pe o dungă de zare
l-am ghicit în ghioc cu-amintire de mare,
de val albăstrit încolţit de aripă
ascuţită de păsăre la vânare de clipă.

Am iubit ce-am dorit, am dorit ce-am iubit,
am găsit, am pierdut, am trăit însutit.
Sentimente albite în apus ruginit
le-am pierdut, le-am răpus, le-am păstrat, le-am găsit.

S-a zvonit în ghioc că mai vine un val,
îl aştept cu speranţa risipită pe mal.
O adun fir cu fir auriu de nisip.
De-ar veni să-mi adune stropi de mare pe chip...
(2014)

Aceleaşi douăsprezece cuvinte...
Alte gânduri în fiecare minte.
Suma lor e în tabelul duzinei
de pe pervazul de stajă-al psipsinei.

18 comentarii :

  1. Brrrr! Nimic in plus, nimic in minus!
    Oare cum faci?
    Ai dorit ce-ai iubit si ai iubit ce-ai dorit
    N-ai uitat ce-ai trait, ai trait insutit
    Viata vine pe val si cu valul te duci
    Cand in sus cand in jos stapanit de naluci!
    Stangi in mana batista si speri sa ajungi
    unde dorul te cheama ca in visele lungi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suntem toţi deopotrivă când valul ne poartă
      în largul trăirii, în porturi de soartă.
      În batistă ne ţinem cărări ce-au durut,
      în suflet păstrăm zâmbet cald şi tumult.

      Mulţumesc mult, dragă Cita!

      Ștergere
  2. Să mai vină un val, dar să vină curat,
    Nu de-acela cu alge scîrboase-nţesat
    Şi să spele de rău Marea Plajă-a Speranţei,
    Să dea demn înţeles Libertăţii, Vacanţei...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Speranţa-i minunea ce ne ţine-n picioare
      când valul cu alge murdăreşte şi doare.
      Dacă minunile-n lume au fost şapte odată
      speranţa-i mai mult decât tot laolaltă.

      Mulţumesc mult, Dragoş!

      Ștergere
  3. Pastel colorat cu penel înmuiat
    în culoare de suflet.
    Tablou perfect din rimă de poet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desenul s-a scris din cuvinte alese
      să fie cărare ideii ce ţese
      şi ritmul, şi rima, iar sufletul meu
      printre gânduri răsare deasupra mereu.

      Mulţumesc, Maya dragă!

      Ștergere
  4. Am senzatia ca la mine a ajuns deja acel val. Ninge atat de frumos, miroase atat de curat, incat simt ca astazi pot misca muntii, ca pot face tot ce imi doresc. Si voi face, de cum termin de citit cele cateva bloguri care ma asteapta. :)))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi la mine ninge alb şi mult,
      zăpada îmi creşte cântecul mut,
      dar noroc e că-s alţii munţii să-i mute,
      munţi grei de omăt mi se-aşază pe frunte,
      pe umerii slabi care dor de la frig.
      Frumuseţea zăpezii n-o aştept şi n-o strig...

      Ce să fac, Vienela? Iarna nu-i una din bucuriile mele, dar mă bucur să-i văd fericiţi pe cei care o îndrăgesc. Spor la mutat munţii! :))

      Ștergere
  5. Am iubit ce-am dorit, am dorit ce-am iubit,
    am găsit, am trăit însutit...a durut
    Sentimente albite în apus ruginit
    le-am răpus, le-am păstrat, le-am găsit, le-am pierdut.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat ce-a durut sau pretind c-am uitat.
      Mai uşor de zâmbit, mai uşor de visat
      e aşa: când laşi răul trecutului sur
      şi îşi iei la purtare bucurii împrejur.

      Mulţumesc, Scorpio! Să-ţi fie multă iubire şi durere deloc! :)

      Ștergere
  6. Iar cu versuri ne-ntâlnim,
    Și începem să zâmbim!
    Foarte frumoasă poezia.

    RăspundețiȘtergere
  7. Carmen, Carmen: mereu mă bucuri. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai iubit ce-ai dorit, ai dorit ce-ai iubit
    Şi mi-ai dat un raspuns, oarecum, negândit,
    Prinsă sunt in cuvinte de poetă cuminte,
    Dă-mi şi mie secretul, că-s pe aici. Ia aminte!
    Şi mă plec cu tot dragul cu respect asumat
    Eşti perfectă in slovă: ai ritm, rimă, n-ai trac;
    Te salut şi aştept următorul poem
    Şi-n zăpezi mă cufund aşteptând doar un semn.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt eu cea care alege,
      ci poemul pe mine vrea blând să mă lege
      în rimă şi ritm aproape de cânt,
      deci va fi încă unul cât mai aflu cuvânt.
      Secretul nu-l ştiu. Şi pe mine mă miră
      cum ideea apare, cum cuvinte înşiră,
      dar mă-nchin şi adânc mulţumesc
      pentru vorba-ţi frumoasă şi să ştii că roşesc...

      Ștergere
  9. poezie scurta si la obiect, cantata din ghioc pe plaja atemporala

    RăspundețiȘtergere