marți, 8 iunie 2010

Am fost Iona



(traducere)

Pentru ce m-a ales Dumnezeu?
Când drumul îl găsesc cu greu,
Cum să-i învăţ pe alţii vrerea ta
Dacă voinţa mi-am pierdut cândva?

Sunt doar un om şi nu pot înţelege
Că darul tău îmi este lege,
Sunt doar un om care nu ştie
Lumina ta cum s-o împartă vie.

Iartă-mă, Doamne, de în stare nu-s
Să împlinesc porunca ce în mâini mi-ai pus
Pentru aceasta să mă pedepseşti implor
Sau calea îmi găsesc în apa mărilor.

În burta unui monstru exilat,
Ca un copil, pedeapsa mi-am aflat
Voi fi reînviat doar la sfârşit
Când sfâşiat voi fi de toate ce-am trăit.

Te rog să-mi laşi să plece sufletul golit,
Grozavă creatură ce marea te-a ivit,
Şi lasă-mi soarta care-atât îmi cere
Să fiu doar ce îmi stă-n putere.

Cu toată forţa, sacrificii, luptă-ndelungată,
Cu unghii ascuţite am săpat o poartă
Pântecul monstrului l-am străbatut curând,
Pe-o insulă pustie stau cu durerea-n gând.

Ruga mi-am înălţat cu glasul viu
În timp ce sângele se scurge râu
N-am mai simţit pustiul, nici teamă n-am simţit
Căci drumul către tine l-am găsit.

Mă voi renaşte într-o altă viaţă
Şi numele de Iona îmi va fi străin
Nu am murit, dar am scăpat de chin
Credinţa îmi aduce iar speranţă.
(2010)


Tema la Limba română a ieşit în engleză şi trebuia tradusă. I was Jonah de Andrei

Un comentariu :

  1. Hmmm...I actually got a 10 for this :D
    Don't know what i would have done without your help :P
    Thx, Carmen

    RăspundețiȘtergere