marți, 10 iunie 2014

Nu doar deocamdată...

Sir James Jebusa Shannon (1862-1923)
 “Contes de la Jungle”, 1895
Cu dragoste pun garduri şi zăbrele-n jurul lor,
gânduri de prunc ce se avântă-n zbor;
cu dragoste, ca să mi-l apăr de cădere
când şi-o da seama că aripa-i doar părere.

Dar mă întreb (şi oare câţi se mai întreabă?)
de gardul meu e bun vieţii ce va să-nceapă,
dacă ce cred acum eu că e înţelept
va fi pentru copilul meu de-ajuns şi dacă-i drept

să-i hotărăsc şi-un singur pas cu o prejudecată.
Şi n-am răspuns... Şi ştiu că nu doar deocamdată...
(2014)

Mulţumiri muzei Vavaly

2 comentarii :

  1. Ma simt onorata sa fiu muza :). Adevar ai grait in versuri mestesugite asa cum stii tu mereu sa o faci.
    Atat cat pot incerc sa nu las propriile prejudecati sa decida drumul copilului meu. Dar ma surprind adeseori facand-o. Desi stiu ca nu e drept, cum bine zici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Vavaly, de data aceasta pentru gândurile frumoase!
      E important să ne învăţăm copiii să gândească, să judece singuri, să-şi afle propriile adevăruri. Apoi vor hotărî singuri ce prejudecăţi să înlăture. :)

      Ștergere