vineri, 3 noiembrie 2017

Cădea-vor măști

Un personaj străin cu mască pe obraz
mi-a răsărit la geam. Privea peste pervaz
printre ghivece cu suave orhidee.
Era bărbat, ori o fi fost femeie?
Nu știu, dar ochii îi avea desprinși din cer
cu miezul lor albastru, cu tonuri de mister,
sub umbre nu de nor, ci de la gene dese.
În ei găsit-am raze cu vârfuri neculese,
de inocență, de mirare și înalt.
Acum era afară și, dintr-un singur salt,
cât ai clipi din ochi, s-a năpustit în casă,
un bulgăr de lumină mătăsoasă,
desăvârșit în forma-i nouă, dezbrăcată
de toate măștile ce l-au ascuns vreodată.
S-a destrămat apoi în tristă risipire,
dar știu că nu a fost numai o nălucire
și că l-am cunoscut cândva și după nume
prin rătăcirile-mi grăbite-n lume.
Era ceva în bulgarele de lumină
care-mi stătuse viu la rădăcină
pe când purtam în ochi, cu vârfuri neculese,
raze de inocență. Azi se țese
rând după rând, din fir de vreme sură,
o mască nouă, timpului - măsură.
Străin mi-e chipul oglindit în geam,
dar orhideea are muguri noi pe ram
și m-oi ascunde după înflorirea ei
până s-or face măștile idei.
Apoi cădea-vor. Unii poate-or spune
că-n ele-s urme de înțelepciune.
(2017)

Aceleași douăsprezece cuvinte au iscat gânduri diferite fiecăruia dintre duzinarii înscriși în tabelul găzduit de Eddie.

8 comentarii :

  1. Frumoasă interpretare ai dat celor 12 cuvinte, aliniidu-le într-o poveste ritmată, palpabilă, dar şi atât de adevărată. Continui să mă minunez de fiecare dată când te citesc. O seară frumoasă să ai, Carmen! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori mă minunez și eu... Habar nu aveam cine e personajul când am început să scriu și nici unde ma va duce duzina aceasta. Pe la mijlocul poeziei s-a aprins beculețul și am apucat frâiele poveștii.
      Mulțumesc mult, Dana! O seară frumoasă și ție! :)

      Ștergere
  2. *bineînţeles că lipseşte o literă...aliniindu-le...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La câți de i și de n s-au aliniat acolo, era ușor să ratezi o tastă. :))
      Nu cred că aș fi observat dacă nu spuneai.

      Ștergere
  3. CarmenCitq, draga mea, minune de alcatuire! Nu-i nici o mirare. E doar un suflet care simte !
    Nu am semne dar daca as fi avut as fi pus un zambet , o imbratisare si o inimioara! Sa ai o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Cita! Te îmbrăţişez cu drag!
      Îmi pare rău pentru întârziere... am fost răcită, am făcut sinuzită şi n-am mai intrat pe aici.

      Ștergere
  4. Mereu ma uimesc versurile tale! Parca tesi dantela, uneori asa mi le imaginez, nu stiu de ce...
    Zile frumoase, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc, Suzana! Cred că vin zilele frumoase de acum, că îmi trece răceala. Numai bine şi ţie!

      Ștergere