vineri, 12 iunie 2015

Visul şi răzbunarea Penelopei

Anacondeiere după Matilda

Se apropie de mine (drumu-i i-e deschis de-un paj)
cu pas mândru, trupul zvelt, ochi adânci. Are-n siaj
un alai de dansatoare tropotind în sarabandă,
cu sâni goi sub şal din voaluri şi mascaţi cu o ghirlandă,
evantaie sul în stânga, când cu dreapta, graţios,
îşi alintă mijlocelul subţirel şi mlădios.
Se opreşte-n loc şi ele râd şi îşi aruncă şaluri.
Împrejurul lui se-aştern coloratele lor voaluri.
Streaşină îşi face mâna peste ochi întunecaţi
şi se uită prin mulţimea de femei şi de bărbaţi
către mine. În privire i se-aprind văpăi de dor.
Eu mă-ncing... cu o centură şi-abia pot să nu îi zbor
între braţele lui tandre care ştiu să mă cuprindă,
să mă ţină strâns la piept lângă inima lui blândă.
E Ulise sau îmi pare? Cine e acest bărbat
care are chipu-i drag şi îmi intră în palat?
Cred că-i sol din altă lume unde cei la fel cu el
proslăvesc iubirea, viaţa, nu războiul cel mişel
şi nu-şi lasă-nsingurate soaţe şi amante-acasă,
scoarţe aspre, fără capăt, ani, la stative să ţeasă
când nu pun carne de miel la sărat în putini vechi
sau când nu prăjesc scovergi, ca să le mai joace-un renghi
unor peţitori tehui ce nesăbuit socot
că au şanse să se-nfrupte... Dar s-au lins demult pe bot.

Dar se-aude iarăşi goarna care cheamă la război
şi deschid nelămurită ochi încercănaţi şi goi.
Ba-i cocoşul care iar m-a trezit mult înainte
ca visul să se sfârşescă aşa cum mi-am pus în minte.
Am tot dreptul să îl tai, să-i adun penele sul,
chiar pe cele de la coadă care îl făceau fudul,
şi să le arunc în foc, să văd cum le răsuceşte
ca pe nişte uscături de scovergi - gospodăreşte!
Iar din carnea lui aţoasă voi găti un borş cu şal
de verdeţuri opărite-n sarabanda unui bal
de bulbuci şi de bulboane cu siaj puţin sărat,
după gust, aşa cum mama-n tinereţe m-a-nvăţat.
Eu socot cu chibzuinţă c-are să fie gustos,
chiar de l-oi face bogat şi-o ieşi un pic mai gros,
că n-am să respect ce spune cartea cu scoarţe de piele
ţinută în mâna stângă, toată plină de inele,
în vreme ce-n mâna dreaptă spânzur lingura de lemn
şi ba o învârt în oală, ba o pun la carte semn.
Oi mânca şi-oi adormi sătulă şi îmbuibată
şi-oi uita de stative şi de carnea cea sărată.
Ploaia îmi va răpăi peste streaşină şi,-n vis,
iar am să primesc un sol din tărâmul interzis
în care bărbaţi cuminţi proslăvesc iubirea, viaţa,
nu războiul cel mişel. Iar apoi, când dimineaţa
se va strecura-n ferestre printre voaluri de mătasă
şi Ulise va intra cu alaiul lui în casă,
întunericul privirii-i se va-nvăpăia de dor.
Eu am să mă-ncing şi-ndată într-un suflet am să zbor
între braţele lui tandre care ştiu să mă cuprindă,
să mă ţină strâns la piept lângă inima lui blândă.
Nici războiul, nici cocoşul nu vor mai suna din goarnă,
iar eu am să mă trezesc doar şi numai dintr-o toană.
(2015)

Grădina cu vise şi visuri - aici

9 comentarii :

  1. :)
    E mai mult decât anacondeiere, e ediţie revizuită, adăugită şi versificată! De nota 10 plus!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc mult, mult, mult! :)
      Şi eu sunt încântată de ce a ieşit. Chiar merită să chiombăi azi la serviciu! :))

      Ștergere
  2. Daca ar putea sti Penelopa ce poezie a inspirat!
    Tare frumos!
    Weekend dupa dorinta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vero e muza mea de data aceasta. :)
      Mulţumesc mult, Suzana!
      O săptămână uşoară! :)

      Ștergere
  3. imi place, imi place, imi place :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum am inteles de ce eu am ales alta cale. Cum as fi putut scrie despre razboiul de tesut al bunicii, daca nu a avut asa ceva? Cum as fi putut scrie despre bucate sarate, daca mintea mea era la joaca atunci cand mama se straduia sa ma invete cum se face o ciorba gustoasa de cocos? :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta e marea calitate a jocurilor noastre. Cu aceleaşi douăsprezece cuvinte sau sub acelaşi titlu fiecare îşi reflectă propriile preocupări, propriile emoţii. Cuvintele se aşază pe ceea ce suntem şi nu invers. De aici diversitatea scrierilor noastre şi curiozitatea mea de a afla cum ne-au zburat gândurile în fiecare săptămână. :)

      Ștergere