luni, 15 decembrie 2014

Întrebări... sub felinare

Din ascunzişul inimii adun sub felinare
atâtea întrebări, atâtea ezitări
care n-au îndrăznit să se ivească-n soare
şi să se dezvelească de temeri şi mirări.

Simţeam că-s în pericol de a se risipi,
împrăştiate-n pripă în sânge prin artere,
şi le-aş fi lămurit, dar, poate-ntr-altă zi,
când ar fi prins curaj să-ncerce ori să spere.

Le-am amânat mereu şi nu mi-a fost uşor,
dar mult mai greu mi-ar fi să nu le-amân.
Ca un intens supliciu, un surogat de zbor
îmi ţine loc de clipă când vin, dar nu rămân.

Acum, când le contemplu şi caut un răspuns
din câte-or fi pe lume lăsate-n drumul meu,
mă tem că unul singur nu-mi va fi de-ajuns
să-nchidă răni, să pună punct la greu.

Cărarea mea-i îngustă, pierdută printre smide
ce se întind cu gheare de spini să-ncetinească mersul,
dar nu mereu, căci drumul adesea se deschide
spre orizonturi limpezi lărgindu-i înţelesul.

Sub felinare-aplec în palidă lumină
momente-nlănţuite ca într-un film alb-negru,
şi mut, şi fără subtitrare... ca astfel să revină
dintre uitări şi întrebări cu un răspuns integru.

Încă mă caut şi-mi mai descopăr sensuri,
mă-ncheg din amănunte, îmi cern vreun gând ascuns,
eminamente eu, cu umbre printre versuri
şi ştiu că niciodată n-am să îmi fiu de-ajuns.
(2014)

În spiritul sărbătorilor, cel care pare să comprime timpul, am comprimat şi eu duzina de cuvinte şi cele două teme. Alte răspunsuri la provocările săptămânii sunt găzduite, ca în fiecare luni, de Eddie.

3 comentarii :

  1. Foarte frumos! Referitor la strofa finală, în viață ne creăm pe noi înșine, nu să ne descoperim. Ne creăm așa cum vrem noi să fim, cum suntem cu adevărat. Eu așa consider. Avem această oportunitate și e păcat să nu o folosim. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te-ai întrebat vreodată cât din devenirea noastră e pre...judecată, cât e instinct, cât moştenire culturală? Câţi dintre noi încercăm să ne rupem măcar cu gândul de tiparele prestabilite, câţi sunt cei care caută să înţeleagă realitatea singuri, fără a se lăsa influenţaţi de idei preconcepute, sedimentate în conştiinţa colectivă? Şi dintre ei câţi reuşesc?

      Ștergere
    2. Nu mulți, știu. Pentru că nu ne putem desprinde de ideile și principiile celor dinaintea noastră, fie că sunt bune sau rele. Nu mulți au curajul să gândească singuri și să-și creeze singuri principii și reguli pe care să le urmeze.

      Ștergere